Van WHAKATANE naar PUKEHINA

26 januari 2023 - Te Puke, Nieuw-Zeeland

Gelukkig terug internet😃

We rijden PUKEHINA in,een straat van 6 km!! En die eindigt waar de stroom in de oceaan komt.Zeer zonnige dag,29 graden. s'nachts een hevig onweer en daarna 20 graden en een grijze dag De gastheer woont hier 27 jaar en heeft nog nooit zo'n slechte zomer geweten......Toch is het goed fietsen en wandelen.Prachtige villa's met kijk op de oceaan,neen hier wonen geen Maori's .....

Een ganse familie Maori's was,uit het Zuidereiland, op bezoek bij hun vader en broer die hier werken je ziet zo goed het verschil tussen hen en anderen,reeds 3de generatie inwijkelingen.Meestal van Engeland ,Duitsland, Noorwegen en Nederland.1 Belg ,maar hij kende de naam niet meer van  de plaats waar zijn familie woonde,wat hij wel wist: ze spraken Frans.

Veel Chinezen .een Maori dame ,onze leeftijd,was heel negatief,maar jongeren vinden het nu goed.

Alleen de politiek is niets.......ook hier veel troubles...

Groetjes Chris en André

1. Luc:
    27 januari 2023
    Hier niet veel nieuws. Het is zeer MOEILIJK.
    Geniet maar van alles daar. Hier depri weer. Iedereen gaat eronder gebukt. Vooral,ik.
    We verlangen naar zo’n en licht. Ik hoorde van vrienden die nu ook daar zijn dat ze al heel veer stormen meegemaakt hebben. Hopelijk jullie niet. Met papa gaat het beter dan met mij. Ik zal blij zijn als jullie terug zijn Danielle
  2. Chris en André:
    28 januari 2023
    Zo blij dat ik iets van je lees!!hou vol ...ik kijk ernaar uit om je te knuffelen......voel je het als ik aan je denk??hou vol hè
    Christine
  3. Els en Sylvain:
    29 januari 2023
    Hey lieve buren geniet er nog van en breng zeker het zonnetje mee als jullie terug komen maar eerst nog wat fietsen lekker eten ontspannen en vooral gelukkig zijn 🍀