Roturoa

2 januari 2023 - Rotorua, Nieuw-Zeeland

Roturoa,is zoals van  Antwerpen tot  Gent,kwa oppervlakte.Hier veel groen,een jungle en dan weer hoge bergen met witte stippen,zoveel schapen!!!!dan denk je  Mm lekker die boutjes.........heel duur ja !!! Ook kleine babyboompjes,dan grotere mooi in een rij en de grote gekapt of er klaar voor. Houtindustrie ....indrukwekkend

Maar terug nu tussen Antwerpen en Gent ligt bv Belsele,het rommelt er  al een tijdje neen niet de politiek 🙄maar ondergronds en midden in de nacht een scheur van 17km,=10juni 1886=.Dag Belsele met zijn inwoners,300 en verder spuwt er aarde en stenen die dan bergen vormen,dag fauna en flora😥na 50jaar is er een totaal nieuwe begroeiing op de bergen

In het WAIMANGU PARK.km verder zien we km lang alle soorten mineralen,kokende watervallen,terrassen van Silica en gewoon kokende meren(op enkele minuten zijn je patatjes gekookt,)maar het wonderlijke zijn de prachtige kleuren,. Simpele woorden We sturen een foto maar dat zegt zo weinig.........

Wij waren overdonderd...km verder brengt de bus ons terug.

Verder door een trail,hevig op en neer,soms opzij voor mountenbikers,het laatste stuk is met de jungle links en de afgrond rechts,diep onder ons We zijn voorzichtig🤫

Morgen nemen we de bus naar Hastings

Maar Roturoa was zoals een twintiger zei toen hij naast ons keek naar al dat kleurige water en grond