Van GISBORNE naar TOLAGA BAY 17/1

18 januari 2023 - Gisborne, Nieuw-Zeeland

Mooie ochtend,en vooral veilig het stad uit. Eerst de nijverheid door...Een pracht van een fietsroute,ver van alle druk verkeer,en verder ,in de zon ondertussen,een dorpje en we stoppen voor de glinsterende zilveren oceaan.En echt er zijn al zwemmers.Tussen groene heuvels komt de Pacific Ocean altijd terug,zacht golvend,l.groene schijn,prachtige massa water,ook nu met een zandstrand.We klimmen en dalen,golvende heuvels, groen of afgebeten door koeien en schapen.

Zoveel schapen,het zijn hoog gezien witte nopjes, massa's hier .......... we zien ze staan bibberen,pas geschoren, helemaal bloot en rijden een kapsalon voor schapen voorbij...........te begrijpen,naakt en dan de wei op .

Verder zien we hoe een nietig stroompje  op enkele uren een STROOM is geworden ,ineens zoveel breder en tot 3 m hoger..........bomen hebben het begeven,maar liggen al opzij..........we zien hoe het water alle groen platwalste  en nog niet rechtstaat.De farmers moeten hun weiland hertekenen.De  een wat meer de ander wat minder......toch om stil van te worden .

In TOLAGA  BAY is er een 600m lange pier,de langste v/h land maarnu afgesloten voor iedereen wegens te gevaarlijk,staat nog op houten pijlers.Op de camping kunnen we slapen maar vooral haar (met nadruk) gestelde vraag ....en de rit van morgen??

naar HiCKS BAY,Oh no not possible,all the way ( de SH35 ) are closed to all traffic

efkes navraag gedaan en ja hoor weer een storm die de kant waar we morgen uitfietsen komt eraan

ook bij de politie dezelfde uitleg.10 h wegen afgesloten wegens modder,rotsen en bomen op de baan

maar kom nu de zon schijnt,zitten we buiten,met kijk op de oceaan en eten mislukte pizza

omdat ik het 🤔vuur niet kende,(zelfs de buurvrouw van hierneffe er bijgehaald) groetjes

maar we zitten toch nog buiten,in de zon met onze blik op de oceaan

ondertussen zit Andre,diep over zijn programma gebogen,thuis zò netjes geschreven en nu al zo doorgehaald......en door het weer achterhaald....hij krijgt er echt al een rimpel bij...........of is het misschien omdat hij op 19 jarig is🥰🥰

Groetjes van CHRIS en ANDRE.

1. DDW:
    18 januari 2023
    André een rimpel erbij... ik durf er voor wedden dat het een lachrimpel is ;)