Van GIBORNE.....OPOTIKI naar WHAKATANE. =185 km

20 januari 2023 - Whakatane, Nieuw-Zeeland

We stappen in de bus naar Opotiki 😆😆

De storm heeft veel wegen gesloten maar ze zijn nu terug open en . We rijden dwars door de bergen, enkele dicht begroeid,  andere afgebroken,storm heeft er zijn tanden ingezet,dikke brokken eruit en dat geeft modder, die op de wegen valt,alles is  wegeveegd en de wegen drogen uit......   Diepe gleuven  van het bergwater verdelen alles  anders.Gesneuvelde bomen liggen netjes op de ondernemer te wachten.  Mooi vanuit de bus te zien  maar kilometers lang geen huis te zien niet doen met de fiets

Opotiki,we zoeken eerst de fietswinkel op,nieuwe band,geen probleem.De chef maakt direkt koffie en dan horen we ZEE BRUGGE,hij doet eigenlijk  in KIwi's(fruit) .Wat hij grandioos vind in ons land zijn de knooppunten,hij geraakt er niet over uitgepraat.

Hij word opgehaald en als afscheid zegt hij.........ik moet steeds remmen  of ik ben België door🙄

We denken dat hij wel echt eens aan ons deur staat(met een bakje kiwi's)

2 fietstassen liggen netjes op het voetpad open en dan zien we op de bodem de nodigde zonnecrème.......... Eindelijk kunnen we die weer gebruiken

Het is een warme prachtige zonnige dag, felblauwe hemel,we fietsen door een trail,af en toe fel klimmen  en dan als kado rij je zo  langs de glinsterende Oceaan,groen blauw  en wit schuimende  golven.....aan ons voeten

Na de stormen is het volop genieten

En morgen ?????

Veel liefs Chris en André 20/1/23

1. Rita Rooms:
    20 januari 2023
    Wow, dit wordt weer een onvergetelijke dag, geniet ervan👩‍❤️‍👨
    Lieve groeten Rita
  2. Evie, joke, Jana en Sebe:
    20 januari 2023
    Wat een tof verslag, ik zie het helemaal voor mij🌞
    Veel plezier 😘
  3. Els en Sylvain:
    20 januari 2023
    Na Regen komt zonneschijn geniet ervan gelukkig is de fiets weeral in orde 😍